Estratègia
1 min

Measure What Matters

per John Doerr

4.6

Com utilitzar OKRs per alinear equips i aconseguir grans resultats.

Resum

John Doerr, inversor de Google, explica com els Objectives and Key Results (OKRs) poden impulsar el rendiment d’una organització. Aquest sistema, introduït a Google el 1999, ha estat clau per alinear i motivar equips.

Principals conceptes

Objectius — inspiradors i ambiciós, però clars. Resultats clau — mesurables i temporitzats que indiquen el progrés real. Transparència — tothom veu els OKRs de tothom. Cicles curts — revisar i ajustar regularment. Mesura de l’impacte — no només de l’activitat.

Exemple

Google va establir com a objectiu inicial “Organitzar la informació del món” i va definir resultats clau que es podien avaluar cada trimestre.

Temes

Estratègia · Alineament d’equips · Productivitat

Idees clau

Objectius — inspiradors i ambiciós, però clars.

Resultats clau — mesurables i temporitzats que indiquen el progrés real.

Transparència — tothom veu els OKRs de tothom.

Cicles curts — revisar i ajustar regularment.

Mesura de l’impacte — no només de l’activitat.

Temes

EstratègiaAlineament d’equipsProductivitat